Dizel Forklift STILL RCD 10 – 18 t
Cummins motorlu 1411 forklift serisi, 16 veya 18 tona kadar kaldırma kapasiteleri (1200 mm yük merkezinde 16 tona kadar kaldırma ve 600 m yük merkezinde 18 tona kadar) sunar. Bu ürünler 3 dingil açıklığını temel alır ve modüler bileşenler kullanarak nihai yapılandırılmış ürünün ağırlık ve manevra kabiliyeti arasında optimum denge sağlamasını sağlar.
Motor
Yeni bir Cummins turboşarjlı dizel IC motordan güç alan ünite, doğrudan forkliftin ZF ‘Ergomatic’ şanzımanına bağlanır ve kontrol sistemi yüke bağlı hidrolik pompalar ile hareket arasındaki güç çıkışını kontrol eder. Motor tarafından üretilen ısının bir kısmı, silindir bloğundaki ve silindir başlığındaki geçişlerden geçen motor soğutma suyu tarafından emilir. Ardından ısı eşanjöründen geçerken ısı, motor soğutma suyundan uzaklaştırılır.
Elektronik Motor Yönetimi
Motor ve tahrik kontrol sistemi, forklift kontrol cihazı tarafından izlenir ve durum, forklift durum ekranı monitöründe görüntülenir. Motor kontrol modülü, motora ek olarak kendisini de izler. Meydana gelen arızalara/bozulmalara bağlı olarak forklift durum göstergesi monitöründe uyarı ve bilgi ekranları görüntülenir. Arıza, arıza hafızasına kaydedilir ve gerekirse otomatik olarak bir güvenlik ve acil durum modu seçilir. Elektronik motor yönetim kontrolü bir arıza algılarsa arıza kodu kontrol ünitelerine kaydedilir. Daha sonra bir servis ortağı bu kodları okuyabilir.
Direksiyon
Direksiyon, direksiyon silindiri aracılığıyla arka tekerlekleri direksiyon simidi ile çalıştıran bir hidrostatik güç sistemidir.
Fren Sistemi
Forklift el freni sistemi, operatör tarafından kolçakta bulunan bir şalter ile kontrol edilen, yay uygulamalı, basınç tahliyeli arıza emniyetli bir sistemdir. Güvenli çalışmayı sağlamak için operatörün ayağını servis freni pedalına basmadığı sürece el freni serbest bırakılmaz. Servis freni, direksiyon kolonunun her iki tarafında bulunan bağlı pedallarla çalıştırılan, basınçlı ve yaylı bir serbest bırakma sistemidir. Hem el hem de servis freni devreleri, ana çalışma hidrolik pompasının ön tarafına monte edilmiş sabit deplasmanlı bir dişli pompası tarafından çalıştırılır. Bu dişli pompası, forkliftin Sağ tarafında bulunan hidrolik yağ deposuyla beslenir. Kontrol valflerini beslemeden önce yağ bir basınç filtresinden geçer. Fren devrelerinden gelen fazla ve geri dönen yağ akışı, dönüş filtresi üzerinden yağ deposuna geri dönmeden önce ön tahrik milindeki yağa daldırılmış ıslak disk frenleri yıkar ve soğutur. Düşük fren basıncı durumunda veya fren sisteminde bir arıza olduğunda sensörlerle sesli ve görsel uyarılar verilir.
Hidrolik Sistem
Tek veya tandem (forklift modeline bağlı olarak) değişken deplasmanlı, yüke duyarlı çalışma hidrolik pompası doğrudan şanzımana monte edilmiştir. Arka pompa hem direksiyon hem de çalışma hidrolik fonksiyonlarını beslerken, ön pompa (varsa) çalışma hidrolik sistemini besler. Bu pompalarda, beklenenden yüksek basınç akışı durumunda sıfıra düşürülebilmesi ve maksimum basıncın 310 bar’da korunması için emniyet valfi görevi gören basınç dengeleyiciler bulunur. Harici olarak monte edilmiş sıralı öncelik valfi, direksiyon fonksiyonunun çalışma hidrolik fonksiyonlarına göre önceliğe sahip olmasını sağlar. Ana hidrolik valf, CANbus tarafından kontrol edilen, yükten bağımsız oransal valflerden oluşan bir gruptur ve hidrolik devrelerin aşırı yüklenmesini önleyen birincil ve ikincil tahliye valflerini içerir. Hidrolik sistemin güvenli tasarımını geliştirmek ve geliştirmek için kontrol valflerine, valflerin kendi durumlarını izlemesini ve CANbus üzerinden hata bildirmelerini sağlayan LVDT makara konumu geri bildirim sensörleri takılmıştır. Çubuk kaldırma/indirme bölümünde, ağır yükler taşınırken çubuğun kayması olasılığını ortadan kaldırmak için “sızdırmaz” valfler bulunur. Kombine soğutucu, sıcaklıkların şanzıman, motor suyu ve şarj havası için optimum seviyede tutulmasını sağlar. Soğutma yönü ve soğutucu konumu, soğutma paketinin boyutunu en aza indirmek ve sınıfının en iyisi soğutma performansını korumak amacıyla dikkatlice geliştirilmiştir. Soğutulmuş hava yönü, ortamın temiz havasını forkliftin arka tarafından çeker ve sıcak havayı motorun üzerindeki motor bölmesinden aşağı doğru ve son olarak ön taraftan dışarı atar.
Kaldırma Çubuğu
Standart çubuk, çift kaldırma ve yatırma silindirli, her iki tarafa monte edilmiş kaldırma zincirli ve taşıyıcıya bağlı çift açık merkezli serbest olmayan kaldırma tipidir. Kaldırma hareketi, kaldırma silindirleri uzatıldığında ve kaldırma zincirleri taşıyıcıyı çektiğinde gerçekleşir, bu uzatma sırasında iç çubuk bölümü dış bölümün kanalları içinde kayar. Tüm çubuk ve taşıyıcı grubu, tahrik mili ve şasinin yapımında sabitlenip yerleştirilen iki pim üzerine monte edilir ve döner. Hidrolik olarak çalıştırılan yandan kaydırma, çeşitli çatal bölümü, stili ve ek parça tipi seçenekleriyle sunulur.
Elektrik Sistemi
Ana forkliftin elektrik sistemi 24 volttur. Bu potansiyel seri bağlı iki adet 12 v 95 AH akü ile sağlanır. Şarj, motora monteli alternatör tarafından sağlanır ve şarj akımı bir katı hal doğrultucu tarafından kontrol edilir. Elektronik/elektrik kurulumu Parker kontrol sistemi şunları sağlar:
– Hassas, düzgün sürüş ve geriye manevra,
– Hidrolik güç gereksinimlerini karşılamak için otomatik motor devri kontrolü,
– Otomatik arıza teşhisi sayesinde hızlı servis,
– Mümkün olan en yüksek çalışma güvenilirliği.
Sürücü Kabini
Sürücü kabininin çelik şasisi, yük koruması işlevi görecek şekilde yapılmıştır ve Uluslararası güvenlik standartlarını aştığı test edilmiştir. Sürücü girişi, forkliftin sol tarafında bulunan basamaklardan sağlanır. Erişim için forkliftin sağ tarafına da basamaklar yerleştirilmiştir. Sağ kabin kapısı acil çıkış olarak kullanılabilir ve opsiyonel yolcu koltuğunun takıldığı ve kabin zemininin sol arka tarafında bulunan yolcunun kullanımına yöneliktir. Kabin ve kapılarda geniş camlı alanlar bulunur ve sürücünün sürüş ve kaldırma işlemleri sırasında her yönden maksimum görüş mesafesi elde etmesini sağlar. Cam sileceği ve yıkayıcılar, kabin ısıtıcısının veya opsiyonel klima kontrol sisteminin bir parçası olarak buğu giderme fonksiyonlarıyla ön, üst ve arka camlara takılır. Kabinin sağ arka köşesine opsiyonel bir yolcu koltuğu takılabilir. Gerekirse kabine opsiyonel bir yangın söndürücü takılabilir. Forklift normal camla donatılmışsa korkuluklar standart konfigürasyondur.
Akü Erişimi
Forkliftin sol tarafında, aşağıdakileri yapmanıza olanak sağlayan bir akü erişim bölmesi bulunur:
● Forklift akülerini kontrol etme
● Ön cam yıkayıcı depolarını doldurma
Genel
Bu kullanım talimatlarında tanımlanan endüstriyel forklift, yürürlükteki standartlara ve güvenlik talimatlarına uygundur. Endüstriyel forklift en gelişmiş teknolojiye sahiptir. Bu kullanım talimatlarına uymak, endüstriyel forkliftin güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlayacaktır. Bu kullanım talimatlarında belirtilen teknik özelliklere uyulduğunda endüstriyel forkliftin fonksiyonları ve onaylı özellikleri korunmuş olacaktır. Teknolojiyi tanıyın, anlayın ve güvenli şekilde kullanın. Bu kullanım talimatları, gerekli bilgileri sunarken kazaların önlenmesine ve forkliftin garanti süresinden daha uzun süre çalışmaya hazır kalmasına yardımcı olur. Bu nedenle:
– Endüstriyel forklift hizmete alınmadan önce, kullanım talimatlarını okuyun ve talimatlara uyun.
– Kullanım talimatlarındaki ve endüstriyel forklift üzerindeki güvenlik bilgilerine daima uyun.